У Львові говорили про потреби замовника та інтерв'ювання користувача

У Львові говорили про потреби замовника та інтерв'ювання користувача
Продуктові менеджери, бізнес-аналітики, дизайнери та менеджери з продажів зібралися на зустрічі технічного спільноти IT talk у Львові поговорити про потреби замовника та інтерв'ювання користувача.

Зустріч відкрила Тетяна Голубєва (Delivery Manager, DataArt Lviv) доповіддю на тему «Що хотів замовник?».

Тетяна Голубєва: «Ми говорили, як зрозуміти замовника, і більше не з якихось системних підходів, а точки зору «людина-людина», розглянули моделі, які часто і явно простежуються.

Як мені здається, основна причина непорозуміння - велика кількість припущень. Ми іноді помилково вважаємо, що замовник повинен знати, тому що він технічна людина, або, якщо він прийшов з цієї галузі, тому буде вести себе певним чином. Однак насправді все це - лише наші припущення, а замовник не повинен вести себе згідно наших очікувань.

Срібної кулі або одного універсального рішення не існує. Стежити за цим процесом повинні всі учасники проекту, оскільки інформацію ми можемо отримувати з усіх боків. З мого досвіду, якщо замовник бачить розуміння з нашого боку, він охочіше йде на взаємодію. Один з тригерів, що свідчить про грозу на проекті, - це конфлікти або якщо щось на проекті «іскрить». Найпростіше рішення: коли щось викликає сумнів, то краще це перевірити ще раз. Ставте питання: "А чи правильно ми зрозуміли?", "Чи правильне наше припущення, що ...?" »

Сергій Бережний (Product Solution Architect, DataArt Cyprus) у виступі «Як інтерв'ювання користувачів допомагає робити рішення» розповів про підхід Customer Development. Закоханість у власні ідеї часто застилає нам очі. На підставі цих ідей ми створюємо продукти, котрі виявляються не потрібними користувачам/покупцям! І це проблема не тільки новачків, але й експертів (стільки-то-років-в-індустрії і мільйон сертифікатів). Ти вкладаєш душу, сили і гроші, а в підсумку, отримуєш нікому не потрібний шматок коду: у 40+ відсотків платних додатків менше 10 покупок в AppStore. Потім хочеться написати книгу "Гаррі Поттер і які ж вони тупі, ці користувачі, які не купили мій класний продукт". Але після виходу емоцій розумієш, що грошей вже немає, сил витрачено багато і прибутку від продукту теж немає. І треба починати знову.

 Для тих, хто вже купив досвід або хоче цього уникнути, розробили підхід "Customer development". Зрозумілі і доступні техніки дозволяють швидко відсікати помилки і давати відповідь на питання "Де проблема?", "Наскільки вона сильна?", "Які сценарії вона покриває?" і т.ін. Саме боротьба з помилками - основна мета цього підходу.

Олег Грабець (Business Analyst, DataArt Lviv): «Сергій в доступній формі з практичними прикладами розповів, як проводити інтерв'ю користувачів. Особливо сподобалися поради, як обирати цільову аудиторію для інтерв'ю, як визначити, що проблема, яку ми хочемо вирішити, дійсно існує і досить поширена, щоб за неї братися. Також ми розглянули приклади, як ставити питання, щоб людина розповіла, що вона дійсно думає, як визначити потреби зацікавлених осіб і які рішення впроваджувати».

Фото: flickr.com