14-річчя DataArt у Харкові: інтерв'ю з Олександром Нікітенко

14-річчя DataArt у Харкові: інтерв'ю з Олександром Нікітенко
Харківський центр розробки святкує 14-річчя. Ми розпитали голову DataArt Kharkiv Олександра Нікітенко про центр розробки й подальші плани та попросили поділитися цікавими спогадами про офіс

nikitenko oleksandr

1. Як відкривався DataArt у Харкові? Тоді в компанії ще не було такого багатого досвіду освоєння нових локацій, чи доводилося вигадувати щось на місці?

DataArt тільки починав відкривати філії в інших містах, і хотілося відповідати стандартам локальних ринків. Доводилося розв'язувати багато нових проблем і завдань, зокрема з пошуком площ у бізнес-центрах, юридичними та бухгалтерськими питаннями.

2. Наскільки розвиток DataArt у Харкові йшов відповідно до початкового плану? Чи передбачалось, що центр розробки може стати таким великим?

Спочатку планували використовувати площі в одному з університетів міста, але після детального аналізу ринку стало ясно, що на той момент більшість компаній працювали у більш адаптованих для бізнесу місцях у бізнес-центрах. Співбесіди проводили заздалегідь, до офіційного відкриття офісу. Нова компанія міжнародного рівня викликала величезний інтерес і попит, на інтерв'ю приходили інженери дуже високого рівня. За перший рік у Харкові DataArt виріс більш ніж на 30 осіб.

3. Чи склалась у харківського офісу якась спеціалізація всередині глобального DataArt? Яких фахівців тут більше?

На початку розвитку харківський офіс наймав багато .NET-розробників, набагато менше тестувальників, Java-девелоперів і фахівців інших напрямків. Зараз пропорції інженерів різних спеціалізацій приблизно відповідають сформованим критеріям усієї компанії.

4. За рахунок чого взагалі розвивається IT у Харкові? Чи є тут локальні гарячі теми, найбільш обговорювані технології, активні спільноти?

Харків традиційно був містом з великим інженерним потенціалом. Понад 60 вузів різних напрямків і профілів готують фахівців у нашому місті. Усе це в комплексі — основна рушійна сила розвитку IT- Харкова.

Kharkiv office archve photos

5. Наскількі DataArt помітний у загальному процесі на місцевому ринку? Чи можна сказати, що наша компанія вплинула на його розвиток?

DataArt Kharkiv є досить великим гравцем на локальному ринку. Ми були однією з перших міжнародних IT-компаній, яка відкрила філію в Харкові. Думаю, зараз ми входимо до десятки найбільших локальних офісів IT-компаній.

6. Чи багато з тих, хто прийшов у DataArt Kharkiv на самому початку, досі працюють?

У нас досить багато колег, які співпрацюють з DataArt буквально з перших днів утворення харківського офісу. Це не лише інженери і тестувальники, а й спеціалісти інших напрямків. Наприклад, наш бухгалтер Інна Коваль у DataArt Kharkiv з 2007 року допомагала з усіма юридичними та бухгалтерськими питаннями при відкритті локації. Є приклади, коли колеги повертаються до нас, попрацювавши в інших місцях. На мій погляд, це хороший показник того, що DataArt прагне бути лідером у сфері людських цінностей.

7. Чи підтримуєти дружбу з тими, хто компанію покинув? Чи є ті, хто залишився в DataArt, але працює вже з іншого міста або країни?

Багато колег релокувалися в інші локації: Львів, Вроцлав, Люблін. Ми намагаємося підтримувати дружні людські стосунки з усіма. Взагалі, у DataArt люди часто перетинаються в роботі з колегами з інших локацій і країн,при цьому ми бачимо прояв дружніх стосунків між людьми. Мені здається, це одне з вагомих досягнень нашої компанії.

8. Який період в історії DataArt був найскладнішим для харківського центру розробки?

Було кілька непростих періодів. Звичайно, 2007 рік, старт нового офісу і багато труднощів, пов'язаних з цим. Та дві кризи, 2008 і 2014 років, коли спостерігався відтік людей та пов'язані з цим непрості рішення і моменти.

9. Як Харків пережив пандемію та пов'язані з нею обмеження? Наскільки змінилося життя під час дистанційної роботи?

Дистанційна робота істотно змінила ситуацію та ставлення людей до роботи. Якщо раніше робота з дому була радше винятком, ніж правилом, то тепер — навпаки. У DataArt наразі змішана модель: частина колег працює вдома, частина — в офісі. Найімовірніше, в найближчому майбутньому будемо її дотримуватися. Пандемію пережили порівняно благополучно. Багато колег хворіли, як всі й побоювались, але помітно менше очікуваного. Сподіваюся, що вакцинація зменшить ризики. Для компанії загалом рік був успішним.

10. Високій попит — велика радість чи величезний клубок проблем? Чи має потенціал локальний ринок праці? Наскільки важче набирати людей зараз, коли потреба в них є такою високою?

Високий попит — швидше, величезний клубок прихованих проблем, оскільки рано чи пізно хвиля закінчиться, це очевидно. Питання тільки, як і коли. У 2008 році все закінчилося різко, і багато хто залишився без роботи. Якщо охолодження буде повільним і поступовим, гадаю, що багато компаній і галузь загалом зможуть позитивно відреагувати, а якщо різко — буде дуже неприємний сюрприз для багатьох.

Фахівців набирати завжди складно, але завдяки позитивній репутації, проектам, роботі команди, ми справляємося з конкуренцією і високим попитом.

Kharkiv office archve photos

11. Чи вдається зберегти дружню атмосферу при такій кількості народу й безлічі нових облич?

Вдається, і це загальна заслуга всіх колег, залучених до роботи з персоналом: HR, фінвідділу, менеджменту проектів та багатьох інших.

12. Чи стоїть чи перед DataArt у Харкові конкретна задача на найближче майбутнє?

Глобальної задачі немає, але є безліч інших, що вимагають уваги. У близькому майбутньому плануємо спростити доступ до офісу, повернутися до моделі відвідування офісу за бажанням (звісно, з дотриманням усіх норм), зміцнити роботу внутрішніх спільнот та, звичайно, продовжити зростати.

13. Чи маєш улюблений спогад про роботу, DataArt, харківській офіс?

Важко пригадати щось одне. Перші роки роботи в компанії були найцікавішими та запам'яталися найбільше. Для мене робота в DataArt — приємна подія. До цього був досвід роботи в інших IT-компаніях Харкова і навіть США, але DataArt завжди був і залишається вельми унікальною компанією, його модель дуже відрізняється від інших у нашій сфері. Це проявляється у проектній роботі й у стосунках до людей. Чимало позитивних емоцій викликали періоди виходу з криз 2008-го і 2014-го років, оскільки після величезної кількості проблем було приємно відчувати, що бізнес оживає, все налагоджується та починає працювати в повну силу.