П'ять правил віртуального спілкування

15 листопада 2021
Юлія Завілейська, старший віце-президент DataArt, інтегровані комунікації
П'ять правил віртуального спілкування
Я 22 роки працюю в DataArt, 15 із них — у дуже розподіленій команді, онлайн-мітапи на 20 офісів у 10 країнах — норма. Мій робочий день містить від трьох до семи спільних дзвінків із колегами з різних міст і країн, численні переписки та безліч швидких питань, що також вирішуються онлайн.

Я поділилася топ-5 власних правил віртуального спілкування на своїй сторінці у Facebook та запропонувала охочим доповнити список. Відгук виявився таким, що колеги запропонували перетворити публікацію на статтю. Сподіваюсь, вона допоможе вам покращити комунікацію з колегами у дистанційному форматі роботи та в розподілених командах.

Мантра. Не важливо, за допомогою якого каналу спілкуватися — це все одно спілкування з людьми.

№ 1. Спілкуємося з відео

Добре знаю, як це незвично та яким дурним здається спочатку, принаймні так було в мене. Але звикаєш швидко, а бачити людину, її реакцію, мати можливість виразом обличчя доповнити сенс слів — безцінно. Таке спілкування робить сприйняття адекватнішим, дозволяє звести спотворення до мінімуму.

№ 2. Ні мультитаскінгу!

Якщо ми на розподіленому мітингу, вмикаємо камеру і не займаємося паралельно іншими справами — це прояв неповаги до співрозмовника. Нікому на думку не спаде, сидячи один навпроти одного, переписуватися під час розмови (хоча ні, кілька разів бачила й таке). В онлайні люди дозволяють це собі набагато частіше. Ще крутіше, коли на дзвінку, де більше двох учасників, хтось говорить, а двоє чи троє переписуються між собою та хіхікають. Ніколи так не робіть — люди люблять увагу, а у відповідь на такий моветон можуть образитися чи втратити бажання спілкуватися з вами.

№ 3. Мікрофон і звук

Перевіряємо гарнітуру. Немає нічого милішого за співрозмовника, якого не лише добре видно, а й чутно. Якщо в когось на дзвінку проблема зі звуком, кажемо про це, щоб колега мав можливість полагодити її відразу чи перед наступним дзвінком.

№ 4. Місце за спиною

Якщо працюємо дистанційно, наприклад, удома, перевіряємо зону, що потрапляє в камеру за спиною — дверцята шафи з білизною краще закрити, а брудний посуд прибрати з кадру.

№ 5. Не змушуємо чекати

У Skype чи будь-якому іншому месенджері відразу пишемо питання цілком, не обмежуючись словом “привіт” і не чекаючи привітання у відповідь. Не змушуйте співрозмовника чекати закінчення процесу “writing” перш, ніж ви перейдете до справи, — необхідність гадати, про що йтиметься, здатна зіпсувати настрій.

  • Україна, Remote.UA; Україна, Дніпро; Україна, Київ; Україна, Львів; Україна, Одеса; Україна, Харків; Україна, Херсон
    1 березня