Музичний стримінг: тренди 2020

22 січня
Сергій Блудов, старший віце-президент DataArt
Музичний стримінг: тренди 2020
Сергій Блудов, старший віце-президент DataArt, один з лідерів медіа-практики, поділився прогнозом на 2020 рік. Лавиноподібне зростання підписників стримінгових платформ закінчиться, але подальша персоналізація для слухачів, нові сервіси для артистів і поширення 5G дозволять музичному бізнесу зростати й надалі.

Разом з розвитком технологій змінюється культура прослуховування музики, від якої безпосередньо залежить вся музична індустрія. Сьогодні музичний бізнес процвітає не за рахунок продажу композицій на фізичних носіях і в цифровому форматі, а завдяки підпискам на стримінгові платформи.

Багато в чому саме стримінг визначив феноменальне зростання доходів від записаної у США музики — на 18 % у першій половині 2019 року. Щомісяця на стримінгові сервіси підписується понад мільйон нових користувачів.

Однак, на зрілих ринках, зокрема США та Великобританії, потужний підйом скоро сповільниться і вирівняється. За рахунок чого зростатимуть доходи лейблів звукозапису та стримінгових платформ? Як вони розвиватимуться та які інновації впроваджуватимуть у пошуках нових бізнес-моделей?

Значення персоналізації

Слухачі чекають від сервісів просунутої персоналізації, і лідерами тут залишаються Spotify та Apple Music. Однак технічний потенціал у цій галузі поки реалізований не повністю.

Наразі за допомогою машинного навчання під наглядом людини створюються засновані на зборі даних плейлисти, і методи їх формування продовжують удосконалюватися. Тонке налаштування персоналізації за рахунок складних алгоритмів у поєднанні з соціологічними дослідженнями стане основним напрямком розвитку для всієї галузі. Кінцевому користувачеві це обіцяє більш приємний досвід взаємодії зі стримінговимі платформами.

Інструменти просування

Лейбли та стримінгові платформи все більше інвестують і в сервіси для самих музикантів. Нещодавно UMG випустила Universal Music Artists — перший універсальний додаток для аналітики, призначений для артистів лейбла та їхніх менеджерів. Користувачі отримують доступ до даних основних стримінгових сервісів та інформації про взаємодію з Twitter, Instagram і Facebook. Додаток відображає перегляди на YouTube і надає аналітику по слухачах, наприклад, географічні та демографічні дані.

У 2020 році можна чекати на розвиток сервісів для артистів від Spotify, Apple Music та UMG. Нові дані допоможуть авторам і виконавцям музики краще розуміти своїх слухачів.

5G

У США новий стандарт мобільного зв'язку має запрацювати вже цього року. Десятикратний, у порівнянні з 4G, стрибок швидкості з'єднання виведе трансляції на недоступний раніше рівень.

Наприкінці 2019 року Amazon представив Music HD — сервіс завантаження і потокового прослуховування музики без втрати якості. Він доступний слухачам у США, Великобританії, Японії та Німеччині, а з поширенням 5G такі сервіси можуть стати мейнстрімом.

5G розширить можливості показу кліпів і концертів у прямому ефірі, дозволить охопити широку аудиторію VR, AR і голографічним стримінгом, додавати у трансляції ще більше різноманітного контенту.