Львівський центр розробки святкує день народження: «Ми намагаємось отримати якомога більше можливостей від сьогоднішньої ситуації»

Львівський центр розробки святкує день народження: «Ми намагаємось отримати якомога більше можливостей від сьогоднішньої ситуації»

14 травня львівський центр розробки DataArt святкує свій день народження. За шість років плідної роботи команда виросла до 219 фахівців, було організовано понад сто заходів різних форматів, засновано сім внутрішніх технічних ком'юніті. Про те, як формувалась команда офісу, з якими проблемами стикнулись та що в подальших планах, розповів директор центру розробки Валерій Волков.

Як виникла ідея відкрити центр розробок у Львові та які цілі ставили перед львівським офісом на початку?

Ідея відкрити офіс у Львові виникла набагато раніше, ніж сформувалося саме рішення. Приблизно за два роки до відкриття (2014 рік), в мене відбулася телефонна розмова з лідером глобального організаційного розвитку DataArt Михайлом Завілейським та Миколою Сніжко, Region President у DataArt Київ, про те, що є зацікавленість у відкритті центру розробок на Західній Україні, власне у Львові, як у великому IT центрі. Саме тоді вони почали збирати інформацію про місцевий ринок. Остаточне рішення було пов'язане з ситуацією в країні, яка склалася в 2014 році. Криза, невизначеність і можливість збройного конфлікту сприяли тому, що компанія почала розглядати Польщу та інші країни, але, врешті решт, зупинилися на рішенні заявити про себе у Львові. Після рішення, ухваленого навесні 2014 року, ми в досить стислі терміни організували всю необхідну роботу, знайшли приміщення, сформували базову команду. Усе це стало можливим завдяки Миколі Сніжку та Григорію Кременецькому, керівнику центру розробки DataArt у Вроцлаві, вони мене консультували й багато допомагали.

Далі почали релокуватись колеги з інших локацій. Тоді в Україні ми мали офіси у Києві, Харкові, Дніпрі, Одесі та Херсоні. Варто відзначити серйозну PR-роботу Олі Денисенко, PR Manager у DataArt Lviv, яка переїхала до Львова з Херсона і досі залишається з нами. Оля вже мала значний досвід роботи, та завдяки її співпраці з молодою командою Львова, ми організували і провели безліч подій різних форматів. У нашому конференц-залі щотижня відбувався якийсь захід, а то й не один.

Як зараз пам'ятаю, на перший IT Talk прийшло близько 10–12 осіб. Для нас це була величезна подія. Надалі на наші заходи стало приходити 100 та більше осіб, а на деякі навіть понад 200. За кілька років нам вдалося досить добре розкрутити бренд у Львові за рахунок проведення великої кількості зовнішніх заходів, нових форматів зустрічей та відомих спікерів. Так само ми співпрацювали зі львівськими університетами. У Політехніці відкрили лабораторію, проводили програму навчання викладачів.

Що було найскладнішим на початку?

Звісно, труднощі були. Коли ми знайшли наш перший офіс, будівлю щойно закінчили будувати, і перше приміщення, в яке ми заїхали, відремонтували всього за 2–3 тижні. Тому у іншій частині будівлі йшли ремонтні роботи, це часом заважало працювати і зосереджуватись.

Також на початку ми в усьому допомагали колегам-релокантам. Надавали допомогу при переїзді, розміщували в корпоративній квартирі, шукали ріелторів, дитячі садочки тощо. Загалом надавали підтримку у всьому. Це нас дуже зближувало, як і те, що команда була маленькою, менше ніж 100 колег. Всі чудово один одного знали. Ми часто збиралися разом, грали в мафію та інші настільні ігри. Набагато легше, коли людей небагато і ти всіх знаєш особисто.

Ми починали з одного поверху в 70 кв. м. Поступово додався ще один поверх, вже в 400 кв. м., згодом — ще один. Коли ми почали шукати новий офіс, одним з критеріїв було вмістити всіх на одному поверсі, щоб зберегти дружню атмосферу. Не можу сказати, що коли нас стало набагато більше, атмосфера стала гіршою або менш дружньою, але збиратися, як раніше, стало важче.

До речі, приблизно за рік після нашого відкриття компанія заснувала офіс у Любліні. І колеги, які займалися відкриттям центру, приїжджали до Львова, щоб перейняти наш досвід. Ми ділилися інформацією, тонкощами, як що робити краще. Потім багато колег зі Львова та інших локацій переїхали в люблінський центр розробки. Але масової еміграції, на щастя, не було.

Які практики представлені сьогодні у Львові?

DataArt працює, як одне ціле, і у Львові представлена ​​велика кількість різноманітних практик. Впродовж року проекти від різних практик можуть сильно змінюватися. Тому що заходять нові проекти, закінчуються старі. Звісно, є і тривалі проекти, і певна текучість — це нормально. Кількість колег, які хочуть працювати з нами, щороку збільшується, і це говорить лише про те, що проекти дійсно цікаві.

Ми представлені у величезній кількості різних доменних експертиз. Це Digital Transformation, Finance, Media, Дизайн, Travel & Hospitality, ігрові проекти, HealthCare та безліч інших. Кожен у нас в компанії зможе знайти саме те, що йому цікаво.

Щодо HealthCare практики, минулого року DataArt виграв тендер на надання послуг з розробки програмного забезпечення для Всесвітньої організації охорони здоров'я.

Загалом у нас дуже сильна експертиза. По-перше, ми усіляко намагаємося забезпечувати і заохочувати професійний розвиток колег. По-друге, щоб потрапити в нашу компанію, потрібно пройти кілька етапів різних технічних співбесід. До цього ми ставимося дуже серйозно, і сміливо можу сказати, що ми працюємо з найкращими фахівцями на нашому ринку.

У Львові є сильна дизайн команда на чолі з Дмитром Козицьким (Lead UX/UI). Дмитро переїхав до нас із харківського центру розробки. Йому вдалося побудувати дуже успішну й ефективну команду. Він виховав величезну кількість Trainee та самостійно виростив багатьох колег, з якими працює. З гордістю можна сказати, що вони є одними з найкращих фахівців у компанії. А деякі з цих колег сьогодні займають провідні посади в компаніях наших конкурентів. Це теж приємно чути.

Додам, що в нашому центрі розробки найбільший відсоток Senior колег, загалом 68 спеціалістів. Окрім цього, четверо колег підняли свою кваліфікацію до експертів.

Що вирізняє DataArt у Львові серед інших компаній?

У першу чергу, наші цінності. Для нас найважливіше — це люди. Зараз, у складний час, на жаль, можна побачити масові скорочення в нашій галузі. У критичній ситуації добре помітно, як компанія турбується про колег. Ми пам'ятаємо, що люди є головною цінністю бізнесу, як нашого, так і будь-якого іншого, тому завжди захищаємо інтереси колег і намагаємося забезпечити їх роботою.

 Яким чином колеги можуть професійно зростати у DataArt?

Ми намагаємося реагувати на потреби колег, з'ясовувати, що їм цікаво, та допомагати їм вчитись і розвиватись. Останнім часом ми організували 7 професійних ком'юніті, які об'єднують колег за спеціалізаціями, для обміну знаннями та досвідом, пошуку нових знайомств, швидкого вирішення робочих питань, професійного розвитку та менторингу Trainee. Між ком'юніті налагоджується цікава співпраця, коли різні технічні команди працюють над великими глобальними питаннями спільно.

Під час створення цих спільнот ми спілкувалися з лідерами технічних ком'юніті з центрів розробки у Харкові та інших містах, намагалися перейняти цінний досвід. Після перших зустрічей ком'юніті ми отримали масу позитивних відгуків. Наразі працюємо над тим, щоб вивести роботу локальних спільнот на глобальний рівень за допомогою технічних подій та нових форматів зустрічей.

Так само маємо величезну внутрішню систему онлайн-навчання з сотнями курсів для колег, проводимо в офісах заходи за участю різних спікерів, щоб колеги отримували корисну та найсвіжішу інформацію.

Що змінилося у Львові за 6 років?

На львівському ринку за останні 6 років значно збільшилась IT спільнота — з 8 до 25 тисяч людей, також збільшилась і кількість ІТ компаній. Тож боротьба за кадри з конкурентними компаніями лише зростає.

Якщо говорити про DataArt, за останні 6 років ми змінили офіс і з кожним роком підвищуємо рівень комфорту, найняли безліч талановитих спеціалістів, покращили комунікацію, підвищили загальну експертизу колег. Щороку ми оновлюємо корпоративну стратегію. Незмінними залишаються наші цінності, головне — це люди.

Одними з наших найсильніших сторін залишаються гнучкість і вміння адаптуватися до будь-яких зовнішніх умов. Це дозволяє нам чудово пристосовуватись, зберігаючи все хороше та адаптуючись до труднощів. Працювати разом нам дуже круто, як на початку розвитку центру розробки у Львові, так і сьогодні!

А вся компанія DataArt за цей час збільшилась мінімум втричі.

Як ми виросли на відміну від інших офісів?

Кожна локація є по-своєму унікальною. Розміром, культурою, ринком і розташуванням. Ми, напевно, за темпами розвитку найбільше схожі на Дніпро. Майже завжди маємо однакову кількість колег. За минулий рік ми найняли рекордну кількість фахівців — 121. Зараз нас 219. Далі буде.

Яким чином досягли цього?

Ми організовуємо безліч подій, запрошуємо людей до себе, розповідаємо про компанію, людей та проекти, показуємо, як ми живемо та працюємо. Все це дозволяє зацікавити людей працювати разом з нами над розв’язанням різних цікавих задач.

Також цього вдалось досягти за допомогою атмосфери, яку ми створюємо, та наполегливої роботи HRM-команди. Ми щорічно проводимо Satisfaction Survey і результати говорять про те, що задоволеність колег з року в рік зростає. Ми намагаємося негайно реагувати на речі, які турбують колег, і це дає свої результати. Показники в нас одні з кращих в компанії.

Факапи: де помилилися, чому, що з цього винесли?

Хоч би яким високими не були результати внутрішніх опитувань, звісно, від нас, як і з інших компаній, іноді йдуть люди. Ми намагаємося вчитися на цих випадках. Ми проводимо exit-інтерв'ю та з'ясовуємо причини, які спонукали колегу піти. Якщо це, наприклад, незадоволеність проектом або внутрішніми сервісами компанії, якісь конфліктні ситуації, ми намагаємося виправляти такі ситуації ще на самому початку.

Інші причини не залежать від компанії, наприклад, колега вирішив поїхати в інше місто, або відкрилися якісь неймовірні кар'єрні можливості. З цього ми теж виносимо цінний досвід.

Дуже приємно, що нерідко колеги, пропрацювавши деякий час в інших компаніях, повертаються до нас або радять нашу компанію своїм знайомим. Про це говорить великий відсоток колег, які прийшли до нас за рекомендацією своїх друзів, — близько 20%.

Деякі проблеми пов'язані з побутовими справами, різними ремонтами, переїздами і т. ін. А, наприклад, на карантині немає можливості працювати з офісу. Багато хто хотів би повернутися сюди, щоб бачити колег і мати можливість спілкуватися в живу.

Які плани на подальший розвиток офісу?

Ми майже щотижня обговорюємо з керівниками локацій і компанії все, що наразі відбувається, та те, як ми будемо повертатися до нормального життя. Швидше за все, ми будемо повертатися в офіс поступово, протягом кількох місяців. Бо для нас дуже важливо створити комфортні, а головне безпечні умови роботи для наших колег. Наразі немає загальних рекомендацій від МОЗ. Але ми сподіваємося розпочати цей процес на початку червня.

Ми очікуємо, що частина колег захоче залишитися на ремоуті. З цим у нас проблем не виникне. Ми завжди мали можливість віддаленої роботи, певна частина колег і до карантину працювала в такому режимі. Тож у в цьому для нас немає нічого нового. Хоча за відгуками колег, більшість все ж хочуть повернутися в офіс після скасування карантину.

Ще з початку року ми планували зайняти ще один поверх. Ремонт іде повним ходом, у будівлі нікого немає, тому будівельникам нарешті «розв'язали руки». Ми не заважаємо працювати їм, а вони — нам. Завершення ремонту очікуємо вже восени.

У новому приміщенні плануємо відкрити велику конференц-зону на 120 осіб, яка дозволить нам проводити ще більше цікавих заходів, приймати різні воркшопи та хакатони.

Незважаючи на кризу, ми намагаємось отримати від неї якомога більше можливостей. Думаю, після пандемії нас чекає величезний стрибок у розвитку та збільшення кількості колег. Зараз дуже багато індустрій переглянули свої підходи до бізнесу. Це дозволить ІТ компаніям отримати безліч проектів, пов'язаних з Digital-трансформацією цілих сфер, допоможе нашому сектору серйозно зрости в найближчі кілька років після цієї кризи. І ми не будемо втрачати таку можливість.